Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Formulář A38…neříkejte, že potřebujete jen jeden formulář?!

Před tím, než si začnete číst můj článek, bych Vás ráda poprosila juknout se na video na YouTube, pokud již toto video neznáte a pokud nemáte rádi Asterixe a Obelixe, zkuste se prosím přemoci. Zadejte do vyhledávače „12 úkolů pro

Asterixe Byrokracie“! video bude trvat cca 10 minut. A pohádka začíná…….

Nikdy bych neřekla, že si budu pamatovat jednu jedinou větu (krom čtverce nad přeponou): „musím s nimi bojovat jejich vlastními zbraněmi“.  Bohužel poněkud nefunguje, ale alespoň se Vám po ní uleví. Začněme polívčičkou pro batolata.

Po delší době jsem se podívala k nám na dědinu. Šla jsem vyřídit věci, co se nedají vyřídit na jakémkoliv úřadě. Minimálně ne na jednom...myslím, že to každý Čechaň a Čechyně velmi dobře znají. Takže hurá na úřad!!!

Představte si, že třeba volby se dají částečně v Rakousku řešit volením poštou. Jéjej Fata Morguana! Pomluvme například české Velvyslanectví. Šla jsem si vyřídit pas..copak pár týdnů, to už jsem trénovaná, ale s fotkou z automatu můžete jít tak na… Poslali nás do foto studia, že český pas vyžaduje jinou velikost fotky než z automatu. Škoda. Nicméně v automatu to bylo tak komplikované, že ne, jen že jsem minula zakázaný úsměv, ale vyloženě jsem působila nas...štvaným dojmem. Pořád natáčet hlavu a česat si vlasy na opačnou stranu, mě vytočilo k nepříčetnosti. K tomu mačkání všemožných čudlíků, když čučíte jinam, je na infarkt. Ale hurá, pás bude.

Čeká mě řidičský průkaz, houby „jenom“ infarkt…mrtvice mě čeká! Ještě si odskočím k dědině. Jak se říká „rodinu a sousedy si nikdo nevybírá“ a ani jedno není nutné, ale pokud to funguje, tak je to výhodou. U nás jeto švanda. Jeden soused pije, protože je sám a druhý, protože by chtěl být sám. Ha! Naproti byl soused, co zásadně řezal dřevo na cirkulárce v neděli brzy ráno. Můj taťulín jednou potkal jeho dceru a zeptal, se, jak je. Odpověděla: „Ale, chcípnul nám táta“. Nu což, každému podle jeho gusta!

Ale teď hupky dupky na ten úřad. Sebrala jsem všechnu odvahu!  Na dveřích napsáno „ověřování listin paní ta, a ta a také ta tamta, ale ne támhleta.“ Zcela připravena vyložím, kromě karetního esa-fotky, řidičák a občanku. Hmmm paní seděla za oknem, které bezpečně funguje jako zvukotěsná stěna. Takže všichni vše pořád opakují a diví se, že tomu nikdo a ničemu nerozumí, nevyhnete se tak i hysterickému křičení z obou stran. Fotka na pás nebyla ta pravá, moc velká (z automatu ve Vídni moc malá). Naštěstí pro moje dokumenty, máti napadlo tu fotku ostříhat na požadovanou velikost. Půjčili mi tužku a pravítko, snad je to ok.  Ostříhat to bylo, jako druhá maturita z technického kreslení, další čtverec nad přeponou… A to si vemte, že za studií jsem dokázala nakreslit sklízecí mlátičku.

Bohužel paní na ověření dokumentu byla nečekaně nemocná (jak jinak).

A ejhle stal se zázrak!! Poslali nás na poštu. Paní byla milá, vyřídila plnou moc s ověřením podpisu, a dokonce mi dala opětovně heslo k datové schránce – už jsem jich ztratila či zapomněla tolik, že mi to přijde, jako stavební spoření bez uspoření. Takže pokud bydlíte daleko od domova a vše se prakticky musí řešit v místě trvalého bydliště, je to jako film „Texaský masakr motorovou pilou“.

Nyní dojdu k dokonalé situaci, dá se říci kaše pro batolata. Ztratila jsem VŠ diplom. Po e-mailu jsem se s velmi milou a vstřícnou paní domluvila na vydání nového diplomu. Cesta do Prahy z Vídně na otočku, byla dána. Použila jsem služeb zcela neznámé žluté linky – vše bylo ok – „je to vůbec možné?

Ačkoliv si mohu dovolit říci, že jsem výborný time manager, tak to nakonec bylo tip ťop. Úřední hodiny 13:00 – 15:00. Razím na moji Univerzitu.

Ve 13:45 SEČ jsem dorazila na studijní – fronta – paní tykající studentům jim vysvětlovala, že jsou blbci. Mě odkázala o patro výš. Po zvláštním pocitu, jít dál, či čekat, mě jasně někdo předběhl, ale alespoň jsem věděla, že mám čekat a nevnucovat se. Paní našla můj diplom. NO?! Kdepak máte potvrzení o zaplacení poplatku? ..a kde formulář na žádání o diplom? ..jako mravenec citící se člověk s infarktem v očích jsem na obě otázky odpověděla ne. Formulář jsem vyplnila. Platba v budově XY za a před a mezi budovami XYZ v Uni komplexu. Hledám, hledám a nacházím...: za zástěnou sedí v okénku paní: řeknu chci to, a to za dobu tu a tu a nemám to a to, protože to ještě tehdy nebylo.

Následující psaní, jsou víceméně citace:

„Jéžíš, co jako. To jako nevědí, že mají vyplnit formulář? No to je děs. Vždyť to teď 10 let tak funguje a oni to jako nevědí? No to jako musejí vyplnit. Za co a jak a kolik. Nedbajíce mých proseb byla neústupná. No to jako musíte zpět pro ten formulář..ale jsme jen do 15:00. Běžím zpět: „Řekli mi, že bez formuláře určující co, za co a proč nemohu poplatek zaplatiti. První 2 puchýře.

Paní z druhého patra: „boože, vždyť mají ten samý ceník, co my. Říkám, chtějí formulář. Boože, proč teď? Tak jděte raději do banky zaplatit (celou dobu jde o poplatek za nový diplom). Je tam na tom místě, co autobus zastávky – cca 7 minut pěšky. Banka očividně splňovala požadavky na úkryt v případě války. Nu což, našla jsem a jdu dovnitř: Celá banka se skládala ze dvou lidí dělících se přepážkou. Jdu k dámě doleva…chci převod 500,-CZK z účtu na účet. Jejej, to dělá kolega přes přepážku vedle. Ok. On začal dělat převod… v polovině říkám: šlo by to hotovostí? Ovšem, musíte ke kolegyni… vyřešeno, alespoň, že se navzájem slyšeli a nemusela jsem vše opakovat. Poté běžím zpět na UNI, naštěstí na mě paní počkala.

DOSTALA jsem diplom! Hurá na vlak. Ve vlaku vedle mě seděli 2 „manažeři“, znali se a slyším, i přes sluchátka na uších: „Ty v… té nižší třídě je špína, fuj a hnus. Raději si připlatím „Relax“. Jedl při tom smrdící sýr z igelitu s houskou. Stěžoval si (bohužel jako většina Čechů), …manažeři používali pouze sprostá slova – asi si chtěli ujasnit, kdo má vyšší makléřskou pozici.  „ten idiot, měl ode mě nabídku, pak ten debil použil banku a ani mi to neřekl, blbec. To je na ho..o.“

Vystupuji se čtyřmi puchýři a říkám si: „zase jeden normální den“.

Autor: Miroslava Stillerova | neděle 6.5.2018 19:10 | karma článku: 21,71 | přečteno: 1429x
  • Další články autora

Miroslava Stillerova

Cukrovka a dioptrie

Běžná lékařská kontrola s neběžným výsledkem. Takto bych nazvala výsledky mého posledního krevního testu. Klasicky jsem čekala tučná játra, ale lékař se zasekl u hladiny cukru. Jejda, novinka....

3.7.2023 v 10:56 | Karma: 9,13 | Přečteno: 203x | Miniblogy

Miroslava Stillerova

Trocha inspirace na vánoční přání.

Hodně lidí vymýšlí, co tak napsat na vánoční přání. Pár jsem jich vymyslela, třeba se vám budou líbit. Přeji vám hezkou zábavu.

17.12.2020 v 9:00 | Karma: 8,15 | Přečteno: 291x | Ostatní

Miroslava Stillerova

Pojdte se mnou nakupovat, slevy zaruceny!

Ejhle sleva! Prohrabavam se tunami letaku s ruznymi nabidkami. Nevim, zda je to stesti, ci naopak nestesti,...

1.10.2019 v 19:07 | Karma: 14,30 | Přečteno: 838x | Diskuse| Ostatní

Miroslava Stillerova

Jágrova Kopřivka a jiné VIP love story!

Přátelé, kamarádi, jsem tu opět s vámi! Kdo četl občas, anebo alespoň jednou můj blog ví, že se snažím být apolitická a jelikož se hlavně mluví o politice a zemědělství, tak se jukneme na to zemědělství a nějaké pikantnosti ze...

15.6.2019 v 21:07 | Karma: 14,35 | Přečteno: 605x | Společnost

Miroslava Stillerova

Pojďte se mnou zaparkovat v Brně! :-0

Občas si do Brna zajedu na výlet a jestliže řeknu, že za zábavou, tak nebudu tentokrát daleko od pravdy. Ba naopak! Fakt jsem si to užila, hotové, nebo lépe hororové žůžo! ( Zajímavá fotka uvnitř).

26.2.2019 v 18:47 | Karma: 24,35 | Přečteno: 1266x | Diskuse| Brno
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1285x
Když hrajete fér, hraji na Vaší straně ! :-) 

Seznam rubrik